23 december, 2008

årssammanfattning: böcker

har plöjt igenom 27 böcker i år. applåder till mig! fattar inte själv hur jag hittat tiden till något sånt...(kanske möjligtvis genom att ignorera en hel del läxor...) tänkte lista dem så får ni lite tips om vad som är värt att läsa och vad som borde undvikas. de böcker som var dåliga är i kursiv stil, de som var helt okej i normal och de som var fantastiska i fet stil.

1. arto paasilinna - kollektivt självmord
2. michael gerber - barry trotter
3. martina haag - martina-koden
4. linda olsson - nu vill jag sjunga dig milda sånger
5. fredrik wikingsson/ filip hammar - två nötcreme och en moviebox
6. philip pullman - guldkompassen
7. philip pullman - den skarpa eggen
8. philip pullman - bärnstenskikaren
9. nick hornby - slam
10. oscar wilde - dorian grays porträtt
11. joyce carol oates - mörkt vatten
12. judy goldstein/ sebastian stuart - 24-karat kids
13. jonathan safran foer - allt är upplyst
14. jeff apter - the dave grohl story
15. j.d salinger - the catcher in the rye
16. jonas gardell - ett ufo gör entré
17. paulo coelho - alkemisten (hahaha, fyfan sämsta boken någonsin)
18. emma juslin - frida och frida
19. eva dozzi - jävla john
20. kerstin thorvall - jag minns alla mina älskare...
21. sylvia plath - the bell jar
22. anne frank - berättelser från gårdshuset
23. alice hoffman - the river king
24. mark haddon - the curious incident...
25. fredrik strage - fans
26. jonathan safran foer - extremely loud and incredibly close
27. jack kerouac - on the road

Inga kommentarer :