03 januari, 2010

årets bokskörd

precis som förra året tänkte jag lista alla böcker jag läste 2009. de flesta var riktigt bra, men några få fick jag tvinga mig själv att läsa till slut. here you go:

1. vladimir nabokov- lolita

2. tom robbins - skinny legs and all
3. james frey - tusen små bitar

4. martina haag - underbar och älskad av alla

5. stephenie meyer - twilight

6. stephenie meyer - new moon

7. stephenie meyer - eclipse

8. stephenie meyer - breaking dawn
9. f. scott fitzgerald - the great gatsby

10. sophie dahl - the man with the dancing eyes

11. bret easton ellis - american psycho

12. nicole krauss - the history of love

13. james frey - my friend leonard

14. sara stridsberg - drömfakulteten

15. haruki murakami - sputnikälskling

16. bret easton ellis - glamorama

17. stieg larsson - män som hatar kvinnor
18. jostein gaarder - cirkusdirektörens dotter

19. paulo coelho - veronika decides to die

20. david lodge - deaf sentence

21. haruki murakami - after dark

22. marian keyes - this charming man

23. cecelia ahern - ps. I love you

24. stieg larsson - flickan som lekte med elden

25. stieg larsson - luftslottet som sprängdes

26. katarina mazetti - grabben i graven bredvid

27. alice munro - the view from castle rock

28. katarina mazetti - familjegraven

29. jonathan safran foer - extremely loud and incredibly close

30. gunnar ardelius - jag behöver dig mer än jag älskar dig...

31. j.k rowling - harry potter and the deathly hallows

Inga kommentarer :