29 december, 2013

vad jag läste 2013

 
vad jag har läst i år är...väldigt lite. har nog aldrig läst så lite i hela mitt liv faktiskt. min koncentration har flugit ut genom fönstret och ersatts av en ständig frustration. jag tror att det är så enkelt att mitt missnöje över mitt liv har gjort att jag inte orkat läsa. missnöjet har tagit över all min tankekraft. och det är nog synd på fler sätt än jag själv ens förmår ta in.

1. dark places - gillian flynn
2. vad gör alla superkända människor hela dagarna? - christian wulff
3. starter for ten - david nicholls
4. light boxes - shane jones
5. holidays on ice - david sedaris
6. gone girl - gillian flynn
7. in defense of food: an eater's manifesto - michael pollan
8. sharp objects - gillian flynn
9. the final testament of the holy bible - james frey
10. no one belongs here more than you - miranda july
11. white is for witching - helen oyeyemi
12. the hunger games - suzanne collins
13. catching fire - suzanne collins

1 kommentar :

mira sa...

jag har inte heller läst så många böcker i år :) hoppas att jag får tid att läsa mera nästa år. Gott nytt år till dej!