17 december, 2014

Inhandlat

Nu är jag hemma igen efter ett dygn i ett blåsigt Helsingfors. Mamma och jag var ju dit främst för att se balett, men vi hann såklart julhandla lite också. Förutom julklappar köpte jag detta till mig själv:
Denna ask i art deco-stil tyckte mamma att jag skulle ha. Älskar ju vackra askar. 

En prickig blus med rundad krage från Monki. Livsfarligt att gå in på Monki och Weekday nu när det är rea. 

En bok som jag plockade med mig från Pocketshop på tågstationen. Thrillers i mitt ♥. 

Världens finaste salt- och pepparkar i form av fåglar. Köptes på en vintageaffär för en billig peng. 

Klänningen till vänster är vintage och har en stickad överdel och underdel i tweed. Perfekt till vintern! Klänningen till höger är från Monki. Jag köpte också en blommig klänning i 30/40-talsstil från Indiska, men den fastnade inte på bild. Det var allt!

Inga kommentarer :