25 september, 2017

Försovning, fest, fomo

Försov mig till jobbet idag. Jag brukar inte stänga av alarmet i sömnen, men kanske gjorde jag det i morse, eller så var det telefonen som krånglade. Kom i alla fall iväg till slut och fick äta riskakor och morötter till lunch då jag inte hunnit fixa något annat. 
Var på Ellens trettioårsfest i lördags. Åt chips och vegansk hot dog och konstaterade för hundrade gången att man borde bli rökare för att inte missa halva festen. Igår försvann hela dagen oerhört snabbt utan att jag märkte det. Var dock inte bakfull, vilket var skönt. Kollade på Marnie för andra eller tredje gången och handlade mat och godis med brorsan. Vi bestämde att vi ska åka till Finlands flygmuseum i Vanda någon helg snart. Jag kan åka vart som helst bara jag får åka på utflykt. 
Får fomo ungefär fyra gånger per dag när jag ser alla events som ordnas i Åbo och Helsingfors som jag inte kan gå på. Tänker att jag borde flytta dit, men fattar inte hur det ska gå till. Känner mig aldrig så mycket som en lantis som när jag är i Helsingfors. Har alltid fel kläder, fel frisyr, fel dialekt. Dessutom skrämmer kollektivtrafiken mig. Är rädd att kliva av på fel ställe och tappa bort mig. Men älskar det också. Gillar tanken på mig i en storstad.
Har skrivit en halv dikt idag och 200 ord på en annan grej. Har verkligen skrivlust just nu och hoppas att jag orkar fortsätta även när den sinar. Försöker hålla inspirationen levande genom att läsa, lyssna på bokpoddar och kolla på Babel. Det funkar ganska bra. Det hjälper att det finns så oerhört många skrivande människor, att det inte är så ovanligt som jag kanske vill tro. 
Nu är klockan över tio och jag skulle kunna somna precis här. Böjar redan sju imorgon. Ska bara se klart Babel och sedan ska jag sova.

Inga kommentarer :